Här är du: Kommun » Kontakta oss

Kontakta oss

Hej och välkommen till Högsby Kommuns växel.

Vi som jobbar här heter Monica och Malin.

Till vänster finns kontaktinformation till respektive enhet eller verksamhet inom kommunen.

När du kontaktar oss via telefon möts du av vår digitala röststyrning vilket innebär att du säger för och efternamn på den du söker eller säg växeln så blir du kopplad till alternativet du valt. Du kan också säga felanmälan så kopplas du till vår felanmälan.

Är vanliga telefonsamtal en utmaning för dig?

Då kan du använda Teletal som är en kostnadsfri  och personlig tjänst för dig med ett eller flera funktionshinder .

Tjänsten innebär att en tolk, som kan tolka svårförstått tal, tolkar eller ger dig stöd i form av förtydligande, minnesstöd eller anteckningshjälp under telefonsamtal. Samtalen rings med en vanlig telefon och genomförs som ett trepartssamtal.

  1. Användaren ringer till telefonnummer 020-22 11 44.
  2. En av Teletals tolkar tar emot samtalet och förbereder samtalet tillsammans med dig.
  3. Tolken ringer upp och kopplar in den tredje personen och förklarar varför denne kommer att vara med under samtalet.
  4. Samtalet genomförs och Teletolken är med som stöd. Vid behov förs även anteckningar. Anteckningarna kan du även få i punktskrift.
  5. När ärendet är färdigt kopplas den tredje personen bort och du och tolken avslutar samtalet.

Mer information hittar du på www.teletal.se

Växelns, öppettider

måndag - torsdag
kl. 08.00-12.00, 13.00-16.00

fredag
kl. 08.00-12, 13.00-15.00

Lunchstängt alla vardagar

Dag före röd dag:
kl. 08.00-12-00

Besök efter kl. 16.00 mottages efter överenskommelse.

Felanmälan dygnet runt: 0491 - 298 00, tryck 2 för Högsby kommun.

Snabbval
Snabbval