E-tjänst för beställning av lunchlåda

Här kan du som vårdnadshavare beställa lunchlåda för avhämtning åt ditt barn som är folkbokförd i Högsby kommun och går på högstadiet eller gymnasieskolan

E-post för beställning av lunchlåda

Skicka e-post till maltid.frovi@hogsby.se senast klockan 12.00 på fredagen innan aktuell vecka. Du förbeställer lunch för hela veckan. Skulle förhinder uppstå och lunchlåda behöver avbeställas görs det till samma e-postadress dagen innan eller senast klockan 9.00 samma dag.

I brevet ska du uppge följande:

  • Namn (för- och efternamn samt namnet på skolan)
  • Eventuella allergier eller specialkost
  • Namnet på skolan i Högsby kommun där du vill hämta lunchlåda

Hämta din lunchlåda på Fröviskolan mellan klockan 11.30 och 12.30. Du hämtar ordinär lunchlåda (även ej fläsk) i högstadiets entré. Specialkost (allergier) hämtas på Frövikökets lastbrygga.

Hämta din lunchlåda på ytterskolorna mellan klockan 11.00 och 11.30 i skolans kök på den ort du valt.

---

Observera: Kom INTE till skolan om du har influensaliknande symtom som snuva, hosta eller feber. Detta gäller även vid lindriga symtom.  

Erbjudandet gäller under den tid som undervisning sker på distans.

Matsedel

Sallad och dryck ingår inte i lunchlådan.

---

Uppdatering 2021-01-14:

För elever som har/haft skolskjuts till närmaste skolan och inte har möjlighet att hämta lunchlåda finns det möjlighet att ansöka om ersättning för lunch.

Närmare information till vårdnadshavare kommer via InfoMentor.