Här är du: Kommun » Lättläst » Bo i kommunen

Bo i kommunen

Lägenheter

Kommunala bostadsbolaget Högsby Bostads AB hyr ut lägenheter. Det finns också privata fastighetsförvaltare och hyresvärdar, till exempel Stångåkonsult. På hemsidan blocket.se visas en del av lägenheterna som går att hyra.

Köpa hus

Det finns hemsidor som visar och beskriver hus som är till salu i kommunen. Ett exempel är Hemnet, sök på Högsby på hemsidan.

Bygga hus

Kontakta bygglovkontoret via växeln tel. 0491-29000 om du vill bygga nytt, bygga till eller göra någon annan ändring av ditt hus. Man måste ha bygglov för att bland annat bygga hus. I kommunen finns det lediga tomter på flera platser.

Senast kontrollerad: 2018-01-08.
Snabbval